fbpx

Dat een succesvolle crowdfunding-campagne geen garantie is voor succes maakt Ossic vandaag weer pijnlijk duidelijk. De fabrikant beloofde ruim 20.000 backers een revolutionaire headset met 3D-geluid maar leverde er slechts 80 voordat de stekker er uit ging.

De campagne van Ossic ging ruim twee jaar geleden, in februari 2016, van start. Gedurende die periode heeft het team van Ossic ruim 2.7 miljoen dollar opgehaald op Kickstarter en zelfs 3.2 miljoen dollar op Indiegogo. Helaas heeft de Amerikaanse startup voor hun vernieuwende techniek meer kosten moeten maken dan in eerste instantie gedacht, waardoor het bedrijf zelfs geen geld meer heeft om de resterende voorraad te verschepen.

Ossic geeft zelf aan dat de helft van hun budget uit crowdfunding is gekomen, wat zou betekenen dat ze ruim 12 miljoen dollar ter beschikking hebben gehad om de hoofdtelefoons daadwerkelijk te leveren

In ware Amerikaanse traditie wordt er al gesproken over een class-action lawsuit tegen het team, een niet geheel onbegrijpelijke stap als je kijkt naar de daadwerkelijk geleverde headsets.

Dit nieuws geeft de tagline van de Ossic, Experience Reality, weer een hele nieuwe betekenis.