Review: JBL Synchros S700 1

Review: JBL Synchros S700

JBL heeft een nieuwe lijn hoofdtelefoons gelanceerd, de Synchros-lijn. JBL heeft veel werk gestoken in deze hoofdtelefoons en de 2 top-modellen voorzien van de JBL LiveStage soundprocessing. Tijd voor een luisterend oor.

JBL Synchros S700

Uiterlijk en gebruik

De S700 voelt erg degelijk aan, je merkt aan alles dat het een kwalitatief product is. Voor het opbergen van de hoofdtelefoon is nette stevige hoes bijgeleverd. Omdat de soundprocessing nu eenmaal stroom nodig heeft heeft JBL de S700 voorzien van een oplaadbare accu. Deze is op te laden via een speciale bijgeleverde kabel, waarmee je de hoofdtelefoon kan opladen via dezelfde jackplug waar de audio binnen komt. Muziek luisteren terwijl je oplaadt is daardoor helaas niet mogelijk. De S700 sluit mooi af maar heeft vrij kleine oorschelpen. Ik merkte dat ik hem niet uitermate comfortabel vond zitten, dit kwam ook door het gewicht als gevolg van de de accu.

IMG_2635

Sound

Uiteindelijk draait een koptelefoon natuurlijk primair om het geluid, dat is bij deze JBL ronduit goed te noemen. En dan heb je natuurlijk de LiveStage-toevoeging. Deze is eenvoudig te activeren door de grote ronde schijf op de linker-oorschelp even ingedrukt te houden. Je hoort dan een piepje en direct verschil. LiveStage haalt de instrumenten meer uit elkaar waardoor je een ruimtelijker geluid krijgt en het geluid in mijn ervaring ook helderder wordt. Volgens JBL is LiveStage speciaal bedoeld voor live-muziek en inderdaad bij andere muzieksoorten is het effect minder en in een heel enkel geval zelf hinderlijk. Ik heb eigenlijk vooral met LiveStage geluisterd, want zonder voelde de muziek ineens erg compact aan. Maar dat kan ook gelegen hebben aan de compacte vorm van de schelpen.

JBL Synchros S700