Porsche 911 GT2 RS 1

Porsche 911 GT2 RS

Porsche heeft de 911 GT2 RS getoond aan het publiek. Met 700 pk gaat de sprint van 0 naar 100 in 2.8 seconden. Uiteindelijk bereik je een topsnelheid van 340 km/h.

Porsche 911 GT2 RS

De nieuwe 911 GT2 RS is een adembenemende high-performance auto. Desondanks heeft het ontwikkelingsteam de intensiteit, de uitstraling en het unieke karakter van deze uitzonderlijke atleet naar een nog hoger plan gebracht met het als meeruitvoering leverbare Weissach Pakket.

De naam alleen al staat garant voor topprestaties. Want al sinds het Weissach Pakket in vergelijkbare vorm wordt aangeboden voor de Porsche 918 Spyder, staat het voor een extreem lichte constructie. En voor een nog hoger autosportgehalte.

Een fraai design en een lichtgewicht constructie gaan hier hand in hand, waarbij de gewichtsbesparing op de voorgrond staat. Zo kunt u met het Weissach Pakket het gewicht met nog eens bijna 30 kg verlagen ten opzichte van een 911 GT2 RS met Clubsport Pakket. Voor een uitzonderlijk prestatieniveau zijn (voor het eerst bij een auto uit de serieproductie) de stabilisatoren op de vooren achteras alsmede hun koppelstangen gemaakt van carbon.

Een uiterlijk herkenningsteken van het Weissach Pakket: de centrale sierstrepen in carrosseriekleur op de voorklep en het dak van siercarbon. Deze vormt feitelijk de ideale lijn op de 911 GT2 RS. Een duidelijke verwijzing naar zijn onverzettelijke karakter: het ‘PORSCHE’ logo op de achterspoiler.

Van lichtgewicht kunststof naar lichtmetaal. Met de in de kleur witgoud gespoten magnesiumwielen verliest de nieuwe 911 GT2 RS met Weissach Pakket opnieuw ca. 11,5 kg aan gewicht – terwijl hij aan uitstraling wint. Kortom, een win-winsituatie.

Ook in het interieur is alles in het werk gesteld om het gewicht zo laag mogelijk te houden: de geschroefde rolkooi is gemaakt van titanium en ca. 12 kg lichter dan de standaard rolkooi van staal. De bijzonder lichte schakelpaddles en de stuurwielafdekking zijn voorzien van siercarbon.

Was de grens daarmee bereikt? Nee, zeker niet, want op detailniveau was er nog veel te winnen. Op jacht naar nog meer gewichtsbesparing hebben onze constructeurs zelfs het tapijt nog lichter gemaakt. Omdat elke gram telt.

Wel moeten we echter toegeven dat het ‘Weissach-Pakket’ logo op de hoofdsteunen en het embleem op de afdekking van de bekerhouder uitsluitend ter verfraaiing zijn. Hoe puristisch dit pakket ook is, we mogen best laten zien dat we trots zijn.

Related Posts
opel-onstar-knopjes
Lees meer

Altijd en overal bereikbaar in je nieuwe Opel met OnStar

Opel introduceert in augustus 2015 OnStar in Europa. Na Amerika, Canada, Mexico en China mogen wij nu ook veilig autorijden. De Opel Astra wordt er als eerste mee uitgerust. Voor een schappelijk bedrag (en eerste jaar gratis) kun je 24/7 een echt persoon om hulp vragen voor alles in je auto en bij een crash is er meteen hulp. Wij mochten het testen.